بهداشت و سلامت

نحوه انتخاب کفش راحت

امروزه اکثر کفش های موجود در بازار نه برای پا مناسب است و نه مناسب. اخیراً انجمن پزشکی پدریای آمریکا (APMA) گزارش داده است كه 50 درصد از آمریكایی ها در سنین 18 تا 60 سالگی به نوعی بیماری پا مبتلا هستند كه بسیاری از آنها مربوط به پوشیدن کفش مضر است. لازم نیست برای مد رنج بکشید. در هنگام انتخاب کفش اقدامات احتیاطی لازم را به عمل آورید و به دنبال ویژگی های راحت برای پیدا کردن یک کفش باشید که راحتی مورد نیاز پاهای سالم را فراهم کند.

انتخاب ویژگی های کفش راحت

به دنبال کفش هایی باشید که دارای طرح های ساخته شده برای راحتی باشد. بعضی از کفش ها به خاطر سبک و مدل از راحتی خودداری می کنند. اگرچه این ممکن است برای لباس های گاه به گاه مناسب باشد، می خواهید هنگام جستجوی کفش راحت به دنبال آن ویژگی باشید. این ویژگی ها عبارتند از:
شکاف آشیل. شیار برجسته در پشت کفش که در آن کفش با تاندون آشیل ملاقات می کند. این شکاف به کاهش اصطکاک و ساییدگی در نزدیکی پاشنه کمک می کند و از تاول و سایر پارگی پوست در پاشنه جلوگیری می کند.
یقه مچ پا. قلاده های مچ پا ناحیه کفش است که در اطراف مچ پا پیچیده می شود (جایی که شکاف آشیل در آن قرار دارد). قلاده های مچ پا پشتیبانی از مچ پا را فراهم می کند و از ساییدگی و اصطکاک جلوگیری می کند.
یک میانی میانی کف “کف” کفش است و به جذب شوک کمک می کند و به کنترل حرکت پا کمک می کند. انتخاب کفشی که دارای یک کفش میانی باشد که متناسب با پای شما باشد مهم است.
جعبه انگشت پا مناسب جعبه انگشت پا بخشی از کفش است که انگشتان پا را در خود جای داده است. پوشیدن یک کفش که دارای یک جعبه انگشت پا برای پا بسیار کوچک است، می تواند منجر به ایجاد برآمدگی و زخم های دیگر شود.
نوار رول. برخی از کفش ها، به ویژه کفش های دویدن یا پیاده روی، دارای نوار رولی هستند که به جلوگیری از حرکت بیش از حد در ناحیه پاشنه کفش کمک می کند. این می تواند به جلوگیری از اصطکاک و “غلتیدن” تصادفی مچ پا کمک کند.

کفشی را انتخاب کنید که انعطاف پذیر باشد. انعطاف پذیری یک نکته مهم برای راحتی است و به خصوص در کفش های پیاده روی و آهسته بسیار مهم است. کفش دویدن تمیزتر است ، زیرا باید وزن و قدرت یک قدم در حال حمایت را پشتیبانی کند.
با چیدن آن و خم کردن پنجه به سمت بالا ، کفش را برای انعطاف پذیری تست کنید. کفش باید زیر توپ پا خم شود ، نه در نیمه راه طاق (یا جای دیگر).
پیچاندن کفش نیز راهی مناسب برای آزمایش پشتیبانی است. هنگام پیچ و تاب باید کفش کمی مقاومت کند

یک کفش سبک انتخاب کنید. کفش های سنگین برای جابجایی تلاش بیشتری می کنند و معمولاً از مواد کمتری ساخته می شوند. کفش های سنگین نیز در نتیجه از انعطاف پذیری کمتری برخوردار هستند و این می تواند قدم طبیعی شما را خنثی کند.
کفش های ساخته شده از یک ماده سبک وزن مخصوصاً برای پیاده روی یا پوشیدن در هوای گرم و خشک بسیار مفید هستند. چنین ماده ای اجازه می دهد تا پای شما راحت تر در چنین شرایط آب و هوایی نفس بکشد.

یک پاشنه کوچک و پهن انتخاب کنید. نگه داشتن پاشنه پا گسترده تر و نزدیک به زمین ، بیشترین حمایت را برای مچ پا و پاشنه شما ایجاد می کند. این امر به خصوص برای صندل یا کفش لباس بسیار مهم است. هر چیزی بیش از 2 اینچ از ارتفاع، خطر پاشیدن مچ پا را افزایش می دهد.
هر چه دامنه کفش واضح تر باشد ، فشار بیشتری روی پاهای خود می گذارید.

کوسنینگ خوبی را انتخاب کنید. نوع بالشتک در کفش بسته به نوع کفش متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، یک کفش در حال اجرا کوسن بیشتری روی پاشنه پا خواهد داشت، جایی که یک کفش راه رفتن بالشتک بیشتری را روی توپ پا خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که از کفش خریداری شده برای فعالیتی که قصد پوشیدن آن را دارید، خریداری می کنید.
کفش را روی سطح سخت و همچنین نرم و نرم امتحان کنید. سطح راحتی کوسن هنگام راه رفتن روی سطح سخت تر ممکن است متفاوت باشد. این یک فرصت خوب است تا مطمئن شوید جعبه انگشت پا از فضای کافی برای انگشتان پا برخوردار است.

بررسی شکل پایتان

پاهای خود را اندازه بگیرید. اندازه گیری اندازه پا شما اولین قدم برای بدست آوردن راحت ترین کفش است. بیشتر فروشگاه های کفش دارای دستگاه های اندازه گیری هستند و فروشندگان آن فروشگاه ها خوشحال می شوند از شما در گرفتن یک اندازه گیری دقیق خوشحال شوند.
بسیاری از افراد پا دارند که دو اندازه متفاوت دارند. در این حالت سایز متناسب با کف بزرگتر خود را بپوشید.
پاهای خود را هر چند سال یکبار اندازه بگیرید! پاهای شما با گذشت سالها تغییر می کنند.
شما می خواهید تقریباً نیم اینچ بین طولانی ترین انگشت پا و انتهای کفش خود را برای بهترین راحتی انجام دهید.

 

نوع قوس خود را مشخص کنید. بیشتر پا ها براساس شکل قوس در یکی از سه دسته قرار می گیرند. برای دستیابی به راحت ترین کفش ، کفش هایی را انتخاب کنید که به شکل قوس شما جای گرفته است. اگر در مورد شکل پاهای خود مطمئن نیستید ، به ردپای خود نگاهی بیندازید. اگر می توانید بیشتر چاپ پا را ببینید ، به احتمال زیاد قوس کم دارید. اگر می توانید قوس های بسیار کمی ، زیاد ببینید.

میانه های سفت و محکم را برای پاهای قوس خنثی انتخاب کنید. پاها با قوس خنثی ، نه بیش از حد- و نه قوسی هستند. افرادی که قوس خنثی دارند معمولاً می توانند کفش مورد نظر خود را بپوشند ، زیرا نیاز به کمی برای جبران کاستی های مرتبط با قوس ها وجود ندارد. کفش هایی که دارای پوتین متوسط و ثبات پای عقب متوسط هستند ، گزینه های همه جانبه ای برای راحتی و طول عمر هستند ، زیرا به پایداری طبیعی طبیعی پا کمک می کنند.

یک کفش مستقیم برای پاهای کم قوس یا صاف انتخاب کنید. قوس های کم باعث استرس عضلات و مشکلات مفصل پا و پاها می شود. در نتیجه ، یک کفش با یک دست آخر (شکل کلی کفش) و کنترل حرکت قوی پیدا کنید تا به تثبیت قدم خود کمک کنید. علاوه بر این ، به دنبال کفش هایی با کفی های بلند شده یا پایه هایی باشید که برخی از فشارهای اضافی را که روی پاهایی که قوس معمولاً در آن قرار دارد ، کاهش می دهد ، کاهش دهد.

کفش هایی با پایه قوس کلی برای پاهای بلند قوس دار پیدا کنید. قوس زیاد باعث ایجاد فشار در مفاصل و عضلات و درد کلی پا (به خصوص در پاشنه پا) می شود زیرا به خوبی شوک را جذب نمی کنند. به دنبال کفش هایی باشید که دارای تکیه گاه قوس دار هستند تا برخی از تأثیراتی که پای شما در طول قدم بر می دارد را کاهش دهید.

تنظیم کفش به صورت ضروری

یک درج اضافه کنید. اگر کفش شما فاقد کوسن کافی است، یک درج بخرید و آن را در کفش خود قرار دهید. آنها در ضخامتهای مختلفی قرار می گیرند و از انواع مواد راحت ساخته شده اند.
اگرچه درج های ژل نرم می توانند احساس خوبی داشته باشند ، ممکن است طولانی نمانند و می توانند حرکت طبیعی راه رفتن شما را مختل کنند. درج بیابید که راحتی را ارائه می دهد ، اما به اندازه کافی “سخت” است که بتواند در جایی که به آنها احتیاج دارد از پای خود پشتیبانی کند.
برخی از فروشگاه های کفش دارای اسکنرهایی هستند که می توانند مکان نیاز به پشتیبانی را مشخص کنند. سعی کنید روی یک پایه بایستید تا درک بهتری از آنچه در یک جستجو درج می کنید داشته باشید. شما همیشه می توانید از فروشنده بخواهید که به کار دستگاه کمک کند.

شکستن کفش. بعضی از کفش ها هر چه بیشتر پوشیده شوند راحت تر و “شکسته” می شوند. اگر یک جفت کفش لباسی دارید که قصد استفاده از آن را برای رویدادهای طولانی اجتماعی دارید ، قبل از برگزاری چنین رویدادهایی ، چند شب را برای پوشیدن آنها بگذرانید تا در آن ها شکسته شوید و آنها را برای آن موارد خاص راحت تر کنید.
کفش ها را نیز می توان کشید تا اتاق جادوگری بیشتری ارائه دهند. کفش های خود را به یک تخته سنگ محلی ببرید تا ببینید آیا کفش شما بدون آسیب رساندن به کفش قابل کشش است یا خیر.
همچنین ممکن است در بسیاری از فروشگاه های کفش، یک کت خود کششی خریداری کنید. تصویر با عنوان کفش راحت را انتخاب کنید مرحله

ملاک را بمالید. در هنگام شکسته شدن کفش، یک کف پوش یا وصله محافظ دیگری را روی پاهایتان بمالید تا در صورت قطع شدن آنها از چفت شدن در امان نباشد. چنین مناطقی همچنین در مناطقی که مشکل را برای شما ایجاد می کنند می توانند به طور مستقیم بر روی کفش اعمال شوند.
لنت های مولکین همچنین به کشیدن کفش های تنگ کمک می کند ، زیرا بخش عمده ای از آن را به پای شما اضافه می کند.


دستمال پاشنه یا لنت های مخصوص را اضافه کنید. برای کفش هایی که خیلی شل هستند ، یک پاشنه پا می تواند به محکم نگه داشتن کفش روی پای شما کمک کند. به همین ترتیب ، اضافه کردن یک پد برای توپ پا می تواند از نگه داشتن پا در جعبه انگشت پا و نگه داشتن کفش محکم جلوگیری کند. این به خصوص برای کفش های پاشنه بلند و کفش های دیگر که دارای شیب هستند بسیار مفید است.

جوراب مخصوص خود را بپوشید. اگر کفش شما خیلی گشاد است ، پوشیدن جفت جوراب ضخیم تر (یا جوراب های متعدد) می تواند به پر کردن شکاف کمک کند. انواع جوراب متناسب با راحتی نیز در دسترس است و می تواند برخی از درج های کفی را جایگزین کند (یا با آنها جفت خوبی داشته باشد).
فروشگاه های کالاهای ورزشی انواع مختلفی از جوراب ها را برای فعالیت های مختلف ارائه می دهد که بسته به نوع فعالیت ، بالشتک های مختلفی نیز دارند.
جوراب ارتوپدی را می توانید در داروخانه محلی شما پیدا کنید. در مورد نیازهای خود به پزشک خود بگویید و ببینید که آیا آنها می توانند شما را به مارک خاصی ارجاع دهند که می تواند به حل مشکلات راحتی شما کمک کند یا خیر.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *